Spirulina

Spirulina
Potravina na prevenciu ochorení, a udržiavanie dobrého zdravia. Obsahuje veľké množstvo antioxidantov, proteín, komplex karbohydrátov, železo, vitamíny A, K, B komplex. Je tiež bohatá na chlorofyl, nasýtené  kyseliny, lipidy.  Spirulina obsahuje gammalinolenické kyseliny, alebo GLA, ktoré sú zlúčeninami nájdenými v materskom mlieku, ktoré pomáhajú rozvíjať zdravšie bábätká.

Je najlepším zdrojom na betakarotén. Betakarotén v spiruline je 10x koncentrovanejší ako v mrkve.

Je bohatá na…

  • železo
  • magnézium
  • 10 gramov spiruliny môže dodať až 70% odporúčanej minimálnej dennej dávky železa.
Približne 60% váhy sušenej spiruliny je proteín, ktorý je esenciálny pre rast a regeneráciu buniek. Je dobrou náhradou tučného mäsa a mliečnych výrobkov.
Spirulina potláča zlé baktérie ako e-coli, candida a stimuluje priaznivú flóru v črevách, ako lactobacily, bifidobaktérie, čo vedie k zdravému tráveniu a jeho správnej funkcii čriev.
Zdravá flóra je základom pre dobré zdravie. Zvyšuje schopnosť tela absorbovať nutrienty z jedla, ktoré jeme a pomáha tiež chrániť pred infekciou.
Spirulina je vhodná pre športovcov. Pomáha udržiavať ich váhu a podporuje tvorbu svalov.
Spirulina je tiež detoxifikátor, ktorý obsahuje unikátnu kombináciu fytonutrientov, vrátane chlorofylu, polysacharidov, fytocyanínov, ktoré pomáhajú očisťovať telo od toxínov. V roku 1994, ruský patent bol udelený spiruline za liečivú potravinu, ktorá redukuje alergické reakcie pri ochoreniach z radiácie. Bol to výsledok 270 detí v Černobyle, ktoré konzumovali 5 gramov spiruliny počs 45 dní. Rádionukleidy sa znížili o 50% a alergická citlivosť bola nomalizovaná.
Spirulina pomáha liečiť: rakovinu, degeneráciu buniek, vysoký krvný tlak, candidu.

Iné benefity

Pomáha k zdravým očiam, výborná pre anti-aging, pomáha ako prevencia proti infekcii, výborná pre zdravý tráviaci trakt, zvyšuje absorbciu nutrientov z jedla, eliminuje toxíny, je výborná ako prevencia pre kardiovaskulárne ochorenia.

TIP: hawaiská spirulina je najviac odporúčaná. Púder z nej je najlepším proteínom do ranného smothie

Vodový melón so spirulinou na raňajky
2 poháre vodového melónu
1 čajová lyžička spiruliny
Posypte spirulinu po vodovom melóne k dosiahnutiu sladko/slanej kombinácie, ktorá bude hydratovať, energetizovať, uspokojovať celé ráno.